فایل و پروژه

  • ۰
  • ۰

تحقیق درباره بازاریابی کارآفرینانه

  • تحقیق درباره بازاریابی کارآفرینانه

    دسته بندی : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    بیان مسئله
    اهداف
    روش تحقیق
    نتایج بحث
    سیر تکاملی فرآیند بازاریابی در عصرهای مختلف ، روند رو به رشدی داشته است و می توان آن
    را به 5 دوره تقسیم نمود
    1 – Marketing as an equal function
    2 – Marketing as a more important function
    3 Marketing as the major -function
    4 – Costumer as the controlling functionThe
    5- The customer as the controlling function and marketing as
    the integrative function
    حدوداً 7 نوع تقاضا در بازار وجود دارد که مدیریت هر کدام از آنها مکانیزم های خاص خودش را می طلبد :
    1- تقاضای منفی Negative demand :
    2- عدم تقاضا No demand :
    3- تقاضای در حال نزول Declining demand :
    4- تقاضای غیر متداول regular demand :
    5- تقاضای پنهان Latent demand :
    6- تقاضای کامل Full demand :
    7- تقاضای مازاد یا سرریز Overfull demand :

    بیان مسئله
    مسأله اصلی پژوهش حاضر مشارکت عملی و الگوشناسی فعالیت‌های بازاریابی کارآفرینان و احصاء و تبدیل دانش ضمنی حاصل از روش‌های ابتکاری کارآفرینان موفق در بخش بازاریابی بین‌الملل و مدلسازی آن ذیل مفهوم میان رشته‌ای “بازاریابی کارآفرینانه” است. لیکن جامع‌نبودن و ابهام موجود در مطالعات قبلی در کنار جدید بودن این حوزه از دانش به همراه مشخص نبودن سازوکارهای عملیاتی آن ضرورت تبیین ماهیت، چگونگی، چیستی و عناصر تشکیل دهنده آن‌ را نشان می‌دهد.
    اهداف
    اهداف تحقیق را می توان پاسخ به سؤالات اصلی و فرعی زیر خلاصه نمود که عبارتند از:
    الگوی مناسب بازاریابی کارآفرینانه بین¬المللی در بنگاه‌های صنعتی ایران چیست؟
    1- مفهوم بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی چیست؟
    2- ماهیت بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی چیست؟
    3- عناصر تشکیل‌دهنده بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی کدامند؟
    4- جایگاه هر یک از عناصر تشکیل دهنده الگوی بازاریابی کارآفرینانه بین‌الملل(موضوع، بعد و جزء) چگونه است؟
    از این رو فرضیه تحقیق عبارت است ازفرایند بازاریابی کارآفرینانه بین‌المللی در بنگاه¬های کارآفرین بصورت تکاملی و شامل پنج مرحله است.
    روش تحقیق
    با توجه به اینکه رویکرد پژوهش از نوع آمیخته اکتشافی می‌باشد لذا به منظور تجزیه و تحلیل مناسب بخش اول تحقیق از رویکرد کیفی و روش پژوهش موردی مرکب در قالب مراحل هفت¬گانه اجرای این روش استفاده شده است. در بخش دوم از رویکرد کمی و روش پیمایشی و فنون آمار توصیفی بهره گرفته شده است. روش‌های جمع‌آوری اطلاعات عبارتند از:
    1- مطالعات آرشیوی مفصل از منابع چندگانه
    2- مصاحبه‌های تخصصی تفصیلی نیمه¬ساخت¬یافته در بخش کیفی با 14 نفر از کارآفرینان، مدیران عامل و یا مدیران ارشد بازاریابی 10 بنگاه تا رسیدن به نقطه اشباع نظری در راستای پاسخگویی به سؤالات بخش اول تحقیق و نیز طراحی پرسشنامه.
    3-پرسش‌نامه نظرسنجی در بخش کمیاز طریق سرشماری جامعه آماری و توزیع23 پرسش‌نامه.
    نتایج بحث
    یافته‌های بخش کیفی مفهوم¬پردازی بازاریابی کارآفرینانه با رویکرد بین‌‌المللی صورت گرفت. بدین ترتیب بازاریابی کارآفرینانه بین¬المللی عبارتست از بهره‌مندی از قابلیت¬های شبکه اجتماعی کارآفرین در فرایندهای مربوط به خلق نیاز جدید، طراحی و ارائه محصولات و خدمات نوین، از رده خارج کردن محصولات موجود خود، ارائه شیوه¬های خدمت¬رسانی و تامین رضایتمندی مشتریان و مصرف¬کنندگان و ارائه ارزشی بیشتر از رقبا از طریق اتخاذ رویکردهای نوآورانه در بازارهای هدف.
    یافته‌های مرتبط با سوالات؛ بازاریابی کارآفرینانه دارای ماهیت تکاملی و پنج مرحله¬ای تشخیص داده شد. عناصر تشکیلدهنده بازاریابی کارآفرینانه بین¬المللی شامل6 موضوع،24 بعد و 164 جزء می¬باشند که در دوره¬های مختلف ویژگی‌های متفاوتی به خود می¬گیرند. جایگاه هریک از عناصر تشکیل¬دهنده بازاریابی کارآفرینانه بین¬المللی نیز در مدلی سه سطحی بتصویر کشیده شد.
    یافته‌ بخش کمی؛ فرضیه تکاملی بودن بازاریابی کارآفرینانه بین¬المللی در سطوح سه گانه تایید گردید

    از ویژگی های اقتصاد مدرن می توان به افزایش قدرت خریداران و تنوع محصولات و خدمات و نیز توانایی مقایسه آنها در کمترین زمان ممکن توسط مشتری اشاره نمود .
    همچنین به دلیل تسهیل امور در کسب اطلاعات ، شرکت ها قادر می باشند ، اطلاعات غنی تر و کامل تری را در مورد شرایط حاکم بر بازار ، متقاضیان ، مشتریان و رقبای خود به دست آورند و ارتباط نزدیک تری را با آنها برقرار نمایند تا آنجا که محصولات و خدمات خود را بر اساس نیازها ، تقاضاها و پیشنهادهای مشتریان خود منطبق نموده و عرضه کنند ، لذا با توجه به این ویژگی ها ، پاسخگویی به سوالاتی نظیر اینکه اقتصاد کشور ما از چه نوعی است و در جهان چه جایگاهی را دارا می باشد ؟ مجموعه موارد اساسی می باشند که می توانند ما را به یک درک صحیح از موقعیت خود در بازار یاری رسانند .
    در یک شمای بسیار ساده از فرآیند بازاریابی رسم شده است و نشان می دهد در عصر حاضر ، بازاریابی به ارائه کالا و خدمات به مشتری و دریافت پول از او ختم نشده بلکه با برقراری ارتباط با مشتری و دریافت اطلاعات مختلف از او و ارائه آن به سازمان تداوم می یابد . بنابراین بازاریاب ها ، جایگاه مهمی را در تدوین و تعیین استراتژی های سازمان و جهت دهی فعالیت های آن به خود اختصاص داده اند .
    سیر تکاملی فرآیند بازاریابی در عصرهای مختلف ، روند رو به رشدی داشته است و می توان آن را به 5 دوره تقسیم نمود
    1 – Marketing as an equal function
    در این دوره تمامی فعالیت های انجام شده در سازمان از جمله تولید ، تأمین منابع مالی ، فروش و تقاضا از ارزش یکسانی برخوردار بوده است .
    2 – Marketing as a more important function
    در دوره دوم به دلیل وجود مازاد عرضه نسبت به تقاضا ، بازاریابی نسبت به سایر فعالیت های سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مفهوم بازاریابی با فروش برابری می نمود .

    3 Marketing as the major -function
    در دوره سوم رقابت در بازار به معنای واقعی خود شکل گرفته و لذا بازاریابی به عنوان هسته اصلی فعالیت های سازمان مطرح شده و سایر بخش ها ، فعالیت خود را بر اساس نتایج تحقیقات بازاریابی ، برنامه ریزی می کردند .
    4 – Costumer as the controlling functionThe
    در دوره چهارم از آنجایی که فرآیند بازاریابی با محوریت مشتری صورت می پذیرد لذا مشتری و نظرات او در کانون توجه فعالیت های سازمان قرار گرفته و ساز و کار برنامه سایر بخش ها با توجه به آن صورت می پذیرد . در این دوره بازاریابی از ارزش یکسانی با قسمت های دیگر برخوردار بود .

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.docx

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 13

    حجم فایل:24
    کیلوبایت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی