فایل و پروژه

  • ۰
  • ۰

تحقیق درباره بازاریابی

  • تحقیق درباره بازاریابی

    دسته بندی : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    مقدمه
    ده نکته در مورد بازاریابی
    1. هرچه بیشتر دربارة بازاریابی فرا بگیرید:
    2. از رقیبان موفقتان درس بگیرید:
    3. دورنمای بازاریابی خود را مشخص کنید.
    4. بازارتان را بشناسید.
    5. به موقعیت جغرافیایی‌تان توجه کنید:
    6. وضعیت مالی برون سازمانی خود را بررسی کنید:
    7. وضعیت مالی درون سازمانی خود را بررسی کنید:
    8. بودجه بازاریابی‌تان را مشخص کنید:
    9. کار را به کاردان بسپارید:
    10. یک تیم کار آزموده تشکیل دهید:
    شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :
    1) شرکت های پیشرو
    2) شرکت های پیرو
    3) شرکت های ایستا
    ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :
    1) محصولات product
    2) قیمت price
    3) مکان place
    4) تبلیغات promation
    پنمین P آمیزۀ بازاریابی روابط عمومی Poblic Reations :
    استفاده از اطلاعات در زمینه بازاریابی :
    نیازها و انتظارات :
    مدیریت تجربه مشتری یا CEM :
    مراحل اساسی برای یک تبلیغات موفق عبارتند از :
    1) جلب توجه
    2) تحریک خواسته ها
    3) ایجاد علاقه
    4) جلب اعتماد
    5) حرکت زایی
    انگیزه :
    مورد دیگر برای بازاریابی پرورش وفاداری است:
    رقیبان :
    نام مناسب :
    چرخه محصول پنج مرحله دارد :
    1) تولید محصول
    2) معرفی محصول
    3) رشد
    4) اشباع
    5) سیر قهقرایی
    به ده دلیل قانع کننده، اینترنت باید در استراتژی بازاریابی گنجانده شود :
    1) مکانی برای جستجوی اطلاعات :
    2) آنچه مشتری توقع دارد :
    3) ضبط اطلاعات گسترده درباره مشتری :
    4- بازاریابی هدف‌مند :
    5- برانگیختن میل افراد به خرید :
    6- ارایه تولیدات و خدمات سفارشی :
    7- به دام انداختن فوری مشتریان در زمان حراج و تخفیف :
    8- القا مفهوم “تامین‌کننده” تمام عیار در ذهن مشتری :
    9- سربار کمتر، هزینه های پایین تر و خدمات بهتر :
    10- دامنه حضور خود را جهانی کنید :
    ده توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک :
    1- بهترین آگهی های خود را بصورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان خود در
    بازار هدف خود ارسال کنید:
    2- یک روش بازاریابی معمولا برای همیشه برای همه کسب و کارها موفق نیست،
    بنابراین روشهای بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روشها
    خلاق باشید :
    3- کمک به مشتریان برای یافتن محصولات و حدمات مناسب :
    4- جواب تلفنهای خود را متفاوت بدهید :
    5- استفاده از دست نوشته :
    6- یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود که تازه از شما خرید کرده است
    بفرستید :
    7- خبرنامه :
    8- بازاریابی مشترک :
    9- بروشورها و آگهی های خود را در تمام نامه های ارسالی شرکت خود قرار
    دهید :
    10- سمینار:
    ده اشتباه فاحش در بازاریابی
    2. عدم خرید(buy in )
    1. نه هدفی ، نه توقع و انتظاری
    3. ترس ؛
    4. عدم آموزش ؛
    5. هدر رفتن سرمایه
    6. اتلاف وقت ؛
    7. عدم ارتباط ؛
    8. عدم مسوولیت پذیری
    9. عدم پرداخت پاداش
    10. عدم وجود دست نوشته ؛
    اجتناب از ده اشتباه در تجارت و بازاریابی تلفنی
    1- تحمیل اجناس و خدمات به مشتری
    2- نداشتن تبلیغات کافی برای معرفی شما به مشتری
    3- جوابگویی به اکثر درخواستها توسط پست الکترونیک یا نامه
    4- زود اعلام کردن مبلغ خدمات و کالاها
    5- صرف وقت برای اشخاصی که از شما خرید نخواهند کرد
    6- مکالمات طولانی
    7- روشن نکردن امتیازات محصول در مقوله مورد نظر مشتری
    8- نرسیدن به جواب مثبت
    9- عدم ارائه پیشنهاد خرید به مشتری
    10- فراموش کردن پی گیری بعد از فروش
    بازاریابی ویروسی
    اینترنت رسانه ای خارق العاده
    بازاریابی هرمی چیست؟
    منابع :

    مقدمه
    کلمه بازار تداعی کننده خیابانی شلوغ و مملو از خریداران و فروشندگان است . اما به صورت دقیق تر بازار را به عنوان هر مکانی که گروهی از خریداران واقعی و بالقوه یک محصول وجود داشته باشند , تعریف می‌کنند . اندازه بازار به تعداد کسانی که اظهار نیاز میکنند و میزان نیاز آنها و توانایی خریداران برای انجام معامله بستگی دارد .
    بازاریابی به معنای اداره کردن و گسترش بازارها به منظور تامین نیازهای خریداران و شناسایی نیازهای بالقوه است . فعالیتهای بازاریابی را می توان به ترتیب تولید محصول, تحقیق بازار , ایجاد ارتباط, توزیع, قیمت گذاری و ارائه خدمات دانست .
    اما فلسفه اصلی مدیریت بازاریابی برچهار عامل استوار است که آنها را با عنوان چهار p (محصول, قیمت , تشویق, جایگاه ) می شناسند . مشخصات محصول, قیمت تعیین شده برای آن , جایگاه مناسب زمانی و مکانی برای عرضه محصول و عوامل تشویق کننده ای مانند تبلیغ و اطلاع رسانی تشکیل دهنده آمیخته بازاریابی می باشند .
    لیکن در مورد بازاریابی فناوری این عوامل تا حدی محدود می شوند . شبکه توزیع و عوامل تشویق کننده به اطلاع رسانی و بستر سازی خلاصه می شود . تعیین قیمت مبنای متفاوتی دارد و مشخصات تکنولوژی به صورت کامل در دست خریدار نیست .
    فن بازار با ایجاد فضای مناسب اطلاع رسانی و تکمیل بانک اطلاعاتی٬محیط مجازی بازار را درست میکند و با تسهیل ایجاد رابطه بین عرضه و تقاضا بازاریابی را آسان تر می کند .
    ده نکته در مورد بازاریابی
    1. هرچه بیشتر دربارة بازاریابی فرا بگیرید:
    آخرین کتابها و مجلات بازاریابی را مطالعه کنید، با همکارانتان در خصوص استراتژیهای موفق صحبت کنید و بویژه به کسب و کارهایی که موفق هستند توجه کنید. در مورد بازاریابی 5 نکته را در نظر داشته باشید. 1-محصول
    2- قیمت 3- مکان 4-تبلیغات 5-مردم.
    به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ایده (نوآورانة تجاری) شما خوب و سازماندهی شده باشد، بدون داشتن بازاریابی، به موفقیت نایل نخواهید شد.
    2. از رقیبان موفقتان درس بگیرید:
    از هر وسیله کارآمدی برای ایجاد تمایز بین خودتان با رقبا استفاده کنید. برای مثال به سرمایه‌گذاری در فرصتهایی که رقبای شما از دست می‌دهند بپردازید و یا از کسانی که به موفقیتهای بزرگی دست یافته‌اند بخواهید که اطلاعاتی به شما بدهند.
    3. دورنمای بازاریابی خود را مشخص کنید.
    قصد دارید در 5 یا 10 سال آینده به چه چیزی برسید؟ آیا شما می‌خواهید سرویس یا محصولی را ارتقاء دهید؟ آیا مخاطب برنامه‌های بازاریابی شما شنونده خوبی هم هست؟ اگر جواب سؤال‌های اخیر مثبت است، چه دورنمای کاری واقع‌گرایانه‌ای برای آن ترسیم کرده‌اید؟
    به خاطر داشته باشید که همیشه دربارة دورنمای کاریتان به دید مثبت بنگرید و در عین حال واقع‌گرا نیز باشید. (مگر اینکه از هجوم سرمایه‌گذاری عظیم در بخش تکنولوژی در فاصلة سالهای 1999 تا 2001 درس نگرفته باشید).
    4. بازارتان را بشناسید.
    اگر در حال احداث یک فروشگاه بزرگ هستید، توجه داشته باشید که چه افرادی در منطقه تحت پوشش خدمات شما زندگی می‌کنند؟ …. والدین بدون فرزند، خانواده‌های کوچک، کارگران کشاورزی یا صنعتی، متخصصان هوافضا!! و غیره
    آیا تعداد نوجوانان ساکن در منطقه شما قابل ملاحظه است؟
    در مورد اقلیتهای نژادی، قومی و یا مادران شاغل و غیره وضع به چه منوال است؟
    5. به موقعیت جغرافیایی‌تان توجه کنید:
    اگر مالک یک فروشگاه بزرگ هستید، آیا فروشگاه شما در محل مناسبی از لحاظ در معرض دید بودن واقع شده است؟
    بیشتر مشتریان شما در کجا زندگی می‌کنند؟ آیا مانع خاصی مانند پل بزرگ یا ترافیک سنگین محله‌های پر
    ازدحام وجود دارد که باعث عدم تمایل مشتریان به آمدن به فروشگاه شما بشود؟
    آیا سالمندان و افراد معلول به آسانی می‌توانند به محل کسب و کار شما رفت و آمد کنند؟
    آیا فضای کافی برای پارک رایگان خودروهای مشتریان وجود دارد؟
    اگر شما یک تولید کننده هستید، آیا امکان دسترسی به منابع مورد نیازتان به آسانی وجود دارد؟
    6. وضعیت مالی برون سازمانی خود را بررسی کنید:
    آیا در خصوص بهترین و به صرفه‌ترین نرخ اجاره یا رهن چانه‌زنی کرده‌اید؟
    آیا صورتحسابهایتان سر موعد پرداخت شده‌اند تا از پرداخت جریمه دیرکرد جلوگیری شود؟
    آیا بعلت وجود بدهکاری، کارت اعتباری شما با کاهش اعتبار مواجه است؟
    آیا شما در قبال کسانی که برای شما سرمایه‌گذاری کرده‌اند مدیون یا متعهد هستید؟
    7. وضعیت مالی درون سازمانی خود را بررسی کنید:
    آیا در سیستم مالی شما مشتریان فقط باید نقداً بهای اجناس یا خدمات را بپردازند یا اینکه تسهیلات لازم را برای خرید اعتباری مشتریان فراهم کرده‌اید؟
    8. بودجه بازاریابی‌تان را مشخص کنید:
    اطمینان حاصل کنید که منابع مالی مناسبی را برای پرداخت هزینه‌های بازاریابی در اختیار دارید. شما به اختصاص دادن پشتوانه مالی برای اجرای مؤثر برنامه‌های بازاریابی خود احتیاج خواهید داشت.
    بدین منظور، به درآمدهای حاصل از به ثمر رسیدن پروژه‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید بسنده نکنید.
    هزینه بازاریابی باید در قالب بودجه شما تعریف شود.
    بازاریابی نتیجه بخش خواهد بود. البته ممکن است که احتیاج به زمان داشته باشید.
    هیچ انرژی و یا منبعی را تا زمانی که بررسیهای لازم برای اطمینان از ثمربخش بودن بازاریابی انجام نداده‌اید، هزینه نکنید. اگر بعد از انجام بررسیها و تحقیقات متقاعد شدید که بازاریابی نتیجه مطلوب را در پی خواهد داشت، آنگاه هر آنچه را که برای پشتیبانی و حمایت از بازدهی و توسعه برنامه بازاریابی نیاز است، انجام دهید.
    9. کار را به کاردان بسپارید:
    مهم نیست که چقدر بودجه دارید! هیچگاه نباید کیفیت و امنیت را قربانی کمبود بودجه خود کنید. مطمئن شوید که نیروهای انسانی در اختیار شما از آموزشهای مطلوب برخوردار باشند و با اشتیاق در خدمت کمک‌رسانی به شما برای نیل به اهدافتان باشند.
    بهترین تجهیزات اداری و دفتر کاری را که از عهده آن بر می‌آیند تهیه کنید
    فرمول موفقیت در بازاریابی بدین شرح است:
    ایده معقول و علمی + طرح‌ریزی استراتژیک قوی + اجرای قوی 10. یک تیم کار آزموده تشکیل دهید:
    نحوه برخورد و تعامل شما و همکارانتان با مشتری باعث اجرای ایده شما در زمینه بازاریابی می‌شود بر این اساس همیشه بکوشید تا پیام شما برای مشتریان حاوی دیدی مثبت‌گرایانه باشد. نباید مشتری را ناامید کنید زیرا در اینصورت علاوه بر از دست دادن اطمینان مشتریان، کسب و کار خود را نیز از دست می‌دهید

    شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :
    1) شرکت های پیشرو
    2) شرکت های پیرو
    3) شرکت های ایستا

    شرکت های پیشرو:
    شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.
    شرکت های پیرو:
    خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.
    شرکت های ایستا:
    همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.

    ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :
    1) محصولات product
    2) قیمت price
    3) مکان place
    4) تبلیغات promation
    یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.
    برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.
    قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.

    پنمین P آمیزۀ بازاریابی روابط عمومی Poblic Reations :
    برای موفقیت در امر بازاریابی ارائه یک تصویر خوب یک پیش نیاز تلقی می شود مثلا با حمایت از یک مرکز خیریه یا یک رویداد ارزشمند مشابه و معرفی آن به عموم جایگاه قوی تری برای خود فراهم کنید.
    استفاده از اطلاعات در زمینه بازاریابی :
    به عنوان مثال اگر شرکت تولید کننده پوشاک آقایان به این نتیجه برسد که 75% مشتریان بانوان هستند پس معلوم می شود که مردان خرید پوشاک خود را به مادران،همسران، و نامزد خود محول می کنند، در چنین حالتی بهتر است به جای آقایان ، بانوان هدف آگهی های تبلیغاتی قرار بگیرند.
    نیازها و انتظارات :
    مشتریان نیازها و انتظاراتی دارند که لازم است از جانب سازمانها در نظر گرفته شوند.
    نیاز یعنی آنچه که مشتری به برآورده شدن آن احتیاج دارد.
    انتظار یعنی آنچه که مشتری به طور حتم به آن نیاز ندارد ولی توقع دارد که آن را داشته باشد.
    مدیریت تجربه مشتری یا CEM :
    فرآیندی که همه تجربیات مشتری از یک محصول یا یک شرکت را زیر نظر دارد و آن را بصورت استراتژیک مدیریت می کند. بدین منظور از رویکردهای متفاوت همچون نام و نشان تجاری ، تنوع محصول ، بخش بندی بازار و روابط عمومی بازاریابی ، شامل مدیریت روابط عمومی مشتری ورضایت مندی مشتری اســتـفاده می شود.

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.doc

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 45

    حجم فایل:148
    کیلوبایت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

 

  • ۹۶/۰۹/۱۸
  • sam arsz

بازاریابی

تحقیق

درباره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی